søndag 3. mai 2009

Dag 39 - Ny tanke

jeg klistrer meg
alt for fort fast
i den gamle tanken
om at det må være
S T O R T
for å være
bra nok

men kanskje tanken
med denne klatreturen
ikke er
å hoppe

kanskje tanken er
å komme opp i nye høyder
som gir ny innsikt
før jeg
trinn for trinn
beveger meg nedover
mot
trygg bakkekontakt

one step at a time
vel vitende
om at det ofte kan være
vel så krevende
å gå ned fra en topp
som opp
det krever solide
leggmuskler
og god balanse

(og nå er jeg igang igjen:
- gjøre den forsiktige
nedstigningen min
til noe
S T O R T...
stopp.)

ett trinn av gangen,
Åshild
ett trinn av gangen
ikke stort
ikke imponerende
men helt nødvendig

1 kommentar:

  1. kjære Åshild! Dine ord og tegninger er som en dose med vitaminer. Du får sagt det! Beste hilsen Ellen.

    SvarSlett