tirsdag 20. oktober 2009

Dag 209 - Aha!

Aha!
Jeg har sett glimt av et ganske så vakkert lys!
Har du tenkt på at det faktisk er en sammenheng mellom
hvordan mennesker rundt deg tenker om deg
og hvordan du tenker om deg selv?

I helgen var jeg sammen med mennesker
som får meg til å blomstre.
Og det er fint.
Å ha sånne mennesker rundt meg er en gave.

Men, kan det være at det også kan snus på hodet?

Når jeg skrumper livet mitt inn i begrensninger,
forteller jeg de jeg møter at de må være varsomme rundt meg,
at jeg trolig ikke har rom for et helt spekter.
Når jeg gir meg selv muligheter til å blomstre fritt,
signaliserer jeg til mennesker rundt meg at jeg er fri nok
til å romme deres blomstring også.

Så aha! JA!
Du blomstrer - jeg kan blomstre.
Jeg blomstrer - du kan blomstre.
La oss blomstre - hver og én og sammen!
Favne oss selv i en raus og fargerik blomsterbukett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar