torsdag 26. mars 2009

Dag 1 - Å våge det jeg har lyst til

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did. So throw off your bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore Dream Discover"

(Mark Twain)


Selvsensur
Jeg gjør det hele tiden. Sensurerer meg selv. Både det jeg sier og gjør. Og den jeg er. Det går helt automatisk. I løpet av sekunder sorterer jeg tanker, ord og følelser gjennom et finmaska filter, sånn at det bare er det aller, aller fineste og reneste som slipper igjennom. Store klumper, skarpe kanter, spesielle fasonger og ukjente elementer stoppes effektivt i filteret. Det er tryggest sånn. Da har jeg kontroll på det som kommer ut. På denne måten slipper jeg å gå i den farlige "spontane innfall"-fella.

Jada, jeg hører at jeg har et ørlite snev av sarkastisk undertone her... Jeg ser jo hva jeg gjør - og ikke minst hva jeg går glipp av. Jeg vil jo ikke egentlig gå rundt med et finmaska myggnett rundt meg! Jeg vil jo egentlig leve spontant og i tråd med intuisjonen min. Gjøre det jeg har lyst til akkurat der og da. Det hadde vært noe!

Jeg får bejuble de Små Museskritt! Denne bloggen er et sånt museskritt. Jeg har hatt lyst til dette lenge, men har sensurert tanken så fort den dukker opp. Men nå er bloggen her *jublejuble* Dette blir spennende! Og jeg sier som en eller annen gluping før meg har sagt: "Vil du værra me', så heng på!"

...

Jeg må bare ha med denne lille kuriousiteten sånn på tampen. Snakk om dame som gjør nettopp det hun har lyst til! Her er direktelink til programmet:
Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

Og ble du, som meg, nysgjerrig på å se mer om denne fargeklatten, så finner du hjemmesiden hennes her:

Kirsten Lundsgaardvik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar